Over de Stichting tot Steun VCVGZ

De Stichting tot Steun VCVGZ is opgericht om de doelstelling van de Vereniging Bennekom te ondersteunen, beleidsmatig en in de uitvoering. De Vereniging hield zich in het verleden voornamelijk bezig met het verlenen van zorg aan psychiatrische patiënten. De Stichting houdt zich daarentegen bezig met het financieren van onderzoek en innovatieve projecten die een bijdrage kunnen leveren aan de geestelijke gezondheidszorg. Het initiatief voor het project kan bij het bestuur van de stichting liggen, maar ook ideeën van anderen zijn welkom.

Rijke historie

De stichting kent een rijke historie in verbondenheid met de Vereniging Bennekom. Deze vereniging is in 1884 opgericht door Lucas Lindeboom, predikant en professor in de theologie. Oorspronkelijk was het doel christelijke verzorging bieden aan psychiatrische patiënten. Sinds het jaar 2000 behoren er geen klinieken meer tot de vereniging en richt de stichting zich op onderzoek en innovatieve projecten in de psychiatrie. Het christelijke perspectief blijft daarbij een belangrijk uitgangspunt.

Doelstelling

De huidige doelstelling van de Stichting tot Steun VCVGZ is conform de statuten: het bevorderen van de geestelijke gezondheidszorg met inachtneming van de grondslag van de stichting.

Missie en visie